once in a lifetime.....

Jeg vil også til Zambia! :)

mandag 14. mars 2011

Onsdag 09.03.2011 Dagen før avreise! :)


Da er dagen her, og det meste er på plass.  Jeg tar til Bergen en dag før, for å ordne/handle inn det siste jeg trenger til eventyret i Zambia.Min gode venn og ”kulling”; Linn Kollanes henter meg i Vågen, Bergen sentrum denne fine onsdagsmorgenen, hun har tilbudt meg både kost, losji og transport det neste døgnet. SNILLA!
Allerede i dag har jeg fått en liten smakebit på Afrika, jeg har utfordret meg selv på en ting jeg er pinglete på! SLANGER!  Ved besøk på en ukjent adresse i Bergen holder det til noen meget spesielle husdyr. 4 stk pyton/ -kvelerslanger som jeg fikk mulighet til å holde, og kjenne på. Slanger er egentlig ganske kule dyr. Heldigvis var de ikke så store(ca 0,5m), men det overrasket meg over hvor kalde de var, og muskuløse.  Med 4 stk kravlende/buktende rundt i fanget, klamrende fast i hva enn de kunne henge fast i, hadde ”unge Hr. Kristensen” en relativ høy puls, skjelvende hender, og ett angstnivå som sprengte skalaen. MEN, det gikk veldig greit, slangene var mest interessert i å ”stjele” varme fra mine hender, da de er som sagt reptiler og kaldblodige. 
Resten av dagen gikk til å handle, ta ut penger (US$), og noen siste besøk i Bergen for Linn sin del. Tusen takk til Linns foreldre som sørget for at vi fikk rikelig med mat, og hyggelig selskap, og en siste god natts søvn i hjemlige Norge.
Man blir faktisk ganske sentimental og sippete når man tar til i en sånn affære som dette her, ikke lett å være urørt av følelser når man reiser fra de man er glad i/ det man kjenner. Det er tross alt ganske langt man reiser vekk, til det ukjente, og uvvante. Det var virkelig vanskelig å si farvel til Mamma`n min, må ærlig innrømme jeg hadde ”second thoughts” om dette her, men med betryggende ord og lykkeønskninger friskt i minnet, gikk jeg til sengs, i visshet om at dette her SKAL gå bra…..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar