once in a lifetime.....

Jeg vil også til Zambia! :)

torsdag 14. april 2011

Mandag 11 - Onsdag 13.04.2011 Siste innspurt!?

Nok en uke med nye møter på imigrasjonskontoret, vi er blitt "stamgjester" kan en nesten si?

En av byråkratene, som vi har blitt "kjent" med her nede... Pffff! :/


Utenfor kontoret henger den største, og ekleste edderkoppen du kan tenke deg, den er feit, og svart/gul, ser ut som den har spist en hund, og to katter til frokost!1 Æsj! Fysjom! den der skygger til og med jeg altså! :)



På hotellet er det mangt å se, og til stadighet nytt dyreliv å dokumentere! her en liten frosk som skulle nærmere i øyesyn! Men denne krabaten hoppet regelrett på meg når jeg skulle nærme med linsen, ble en liten artig videosnutt av dette her kan du tro, der mannen skrek som ei jente, og mistet kamera! Jentene lo så de skrek av den "tøffe hanen"!


Litt avkjøling og rehydrering må til på varme dager, reklame for det lokale ølet, KNALLGODT! :)

Så er det å slikke sol som nordmenn best kan....!

Fikk låne shorts av Christina for dagen, GULT er kult, og passer til BRUNT! (hint hint jenter!) :)



En liten hilsen hjem til Norge fra Zambia!


Noen lokale artister som står og spiller og synger or turistene foran hotellet! Syntes synd i de jeg, men men...



Ellers er det mange apekatter osm svinser rundt på området, poolen og i restauranten. Denne krabaten fikk lurt med seg ett rundstykke, og var virkelig så fornøyd med dagens fangst der han satt på taket og koste seg med dagens fangst!















¤3 vakre solbrune jenter, som jeg ble kjent med i år.... Si meg har du det bra, jo takk skal du ha, har det mye bedre enn de fleste her til stede, si meg, blir du med å lyse etter krabber, tral-la-lal---la!¤


Nok en edderkopp festet på film, denne her var liten, men HÅRETE! Ugh! :(


Zambesisk "jomfru i nød". Christina prøver seg på lokale skikker, med å bære alskens på hodet! :)

Vel tilbake på imigrasjonskontoret i livingstone på tirsdag,fortsetter sagaen om det etterlengtede stempelet, og hvordan få visum for de neste 30 dager....! Her er anja i godt humør utenfor kontoret, selv om tolmodigheten begynner å slite på de fleste og enhver?



Ederkoppen henger her fortsatt, den trenger sikkert ikke mer mat denne måneden!?  :/

"Vellah" med krumspring og fantestreker inne i gangene på imigrasjonskontoret! :)

Hinni-Minini ikke fullt så fornøyd med nok en bomtur! :(


På vei hjem (gåtur), fant vi ett lokalt banantre, artig å se, og nok en ting festet til film!


Jentene vet å kose seg, den nye favoritten er tydeligvis en SVÆÆÆR milkshake som jentene slurper i seg med fryd og glede! ¤SUGAR HONEY BABY`S¤




Under en liten tur på området til Zambezi Sun med den godeste Anne-Malene, fant vi nok nye dyr å feste til kameraet! Her er en sort stork som står og vader uti sivet, på jakt etter fisk og annet "rart!"

Ved samme lille innsjø, blir vi fortalt av noen gartnere, om at det er en krokodille1 vi er fortalt det er krokodiller på Zambezi Sun, men de er sky, og holder seg skjult for folk og den sterke solen på dagtid. vi kikker febrilsk etter den, til slutt ser vi noe i vannet som ligner en pinne/stokk! etter litt zooming og leting, ser vi noe som beveger seg, sakte men sikkert glider i vannflaten!


Nederst på bildet:








Da var den i boks, nok ett dyr på film (selv om denne her var liten, og i vannet!) MEN, jeg har sett lys levende krokodille!! YES! :)



Under nok en rundtur på leit etter lokalt dyreliv, fant jeg denne fargerike krabaten som satt på ett gjerde! En salamander av ett-eller-annet slag...

En fargerik sommerfugl som så fint poserte....

og en stor "Water-Lizzard" ute i Zambezi River (hodet over vann, midt i bildet)


Noen Zebraer som beiter rett utenfor soverommet til noen av hotellets gjester, det er litt av ett syn å våkne opp til hver morgen? :)

Denne hannen, værer etter brunstklare hunner, kanskje jeg skal brette leppa jeg og, se om jeg finner noko? :)

Ooooppps! :)

Veit ikke hva det er engang, men festet til film det og! :p

Så fant jeg noen apekatter som tok en rast i ett fikentre, der det var litt tid for å "grooming", og kos!









Ett lite bilde av området, og stien gjennom reservatet. Villt, grønt, og stilig å ferdes slik! :)


I dag (onsdag), var det en liten vann-øgle som ble festet til film, der den ferdes over vegetasjonen i vannet:



Noen av gartnerne på området, hyggelige og blide karer som villig forklarer, og tar kontakt!
 

ENDELIG! da er passene stemplet, og vi kan ferdes lovlig i Zambi i nye 30 dager! ¤What an epic journey we have undertaken, with UP`s and DOWN`s!¤
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar