once in a lifetime.....

Jeg vil også til Zambia! :)

torsdag 14. april 2011

Mandag 04 - Søndag 10.04.2011 Bachelor-skrivning! :(

Denne uken var satt av til Bachelorskriving, før siste innlevering 15.04.2011. hele gjengen i mer eller mindre grad sitter med PC, og ett fjell av bøker og artikler, river seg i håret, og håper dette skal gå bra?

Men denne uken må vi ned på imigrasjonskontoret å fornye visumnet vårt for nye 30 dager1 Det viser seg til å ikke være så lett, vi har i løpet av denne uken vært der flere ganger, og får gang på gang unnskyldninger om ditt og datt.... BYRÅKRATI-tull!!


Jentene før avreise til imigrasjonskontoret








Noen "litt" mindre fornøyd enn andre om morgenen! Thi-hi! :p


Pga en liten regnskur, tok Sara på seg regntøy, virkelig vakkert! :)










Dette forhatte kontoret, begynner å bli godt kjent i gangene der nede nå! :)

Karoline prøver å introdusere siste mote her nede, veit egentlig ikke om den der fallt helt i smak altso Vellah?


Meg og Christina bestemte oss for å shoppe litt "turist-greier", og strenet bort til en lang rekke av boder med ting og tang! Vi ble nesten med en gang overfallt av ivrige selgere, men hadde på forhånd avtalt en strategi om å virke uinterresserte, og skeptiske!

 






Mye fint og spesiellt i de bodene, vi prutet, og forhandlet, til de grader! På forhånd ville Christina at jeg skulle hjelpe til med å få prisen ned, men det tok ikke lang tid før den jenta prutet som en vask-ekte Marokkansk gateselger, ho lurte de stakkars afrikanske selgerne, og fikk GODE priser! ¤Det er jenta si det!¤ :)

Her er hva vi fikk med oss hjem:
Flodhest utskjært i vakker, mørk, tung stein fra Victoria Falls.


Unga-bunga-tromme, til å spille på?! :)



Salt-og-Pepper kar i utskjært tre, med afrikanske motiver:


Et vakkert skrin i tre, med utskjørte figurer på!


Gull-ring? (!) neida, bare juggel tenker jeg, men moro likevel?


Fikk kjøpt med meg litt smykker, ett halsbånd, med utskjært ben..... (hadde en slik fra tidligere, men den var gått i stykker)


Allt samlet...............


Utskjært apekatt i ett lett og merkelig materiale (tre), og "Flode" i stein.


Fikk kjøpt meg en vakker bolle også, med Elefant-motiver påmalt!


 Samt en giraff, hører vel nesten med når man er i Afrika?


 Dette bildet som er malt på ett tøystykke, skal rammes inn, og hjem på veggen min!


ALLT DETTE FOR DEN NETTE SUM AV 170 norske kroner!!??  Jepp! ¤That`s the way you do it!¤


Her er hva Christina klarte å "røve" med seg, for kun 120 norske kroner:
En vakker bolle i tre, med zebramotiv påmalt.


Utskjært elefant i teak tror jeg?


En ring av ben, men den gikk i stykker etter 4 timer, stakkars frk. Andersen! :(


 Flodhest her også!


En afrikansk tromme til spille på, kan sende meg meldinger nå ho, så kan jeg svare fra min side av gårdsplassen?


På kvelden tirsdag, fikk vi besøk av nabokatten, ett bitte-lite nurk av en katt, den var bare så skjønn, og søkte selskap og varme! men man må jo bare være litt forsiktig her nede, vet ikke hva disse rakkerne har, eller kan smitte oss med? Uansett, det ble noen timer med litt lek, og selskap på gårdstunet, her er noen bilder:





Noen av jentene pyntet seg litt før en liten tur ut, her er bilder tatt med webcam`en min!:








Også "hanen" sjøl da vettu;
     
 Resten av uka gikk stort sett med til å skrive oppgave, og holde fokus på det......  det ble mange sene kvelder, med skriving langt ut i natten, men må man, så må man! :) Vi hadde vett nok til å komme oss litt ut i solen på dagtid, og få med oss litt "Afrika" likevel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar